Trust everything

's-Hertogenbosch | Eindhoven | Amsterdam

Arbeidsomstandigheden

Op arbeidsomstandigheden wordt streng toezicht gehouden. Voor u als ondernemer is het daarom van belang om een goed arbobeleid te voeren. Ook een risico-inventarisatie en -evaluatie is essentieel. U bent namelijk als werkgever verplicht om de Arbowet en –regelgeving na te leven.

Inhoud van deze pagina

Contactpersoon

    mr. T. (Tim) Segers

    Partner

    Heeft u een vraag? Wij helpen u graag verder. Neem contact op met een van onze specialisten.



    In de vernieuwde Arbowet wordt de betrokkenheid van werkgevers en werknemers bij de arbodienstverlening vergroot en staat preventie nog meer centraal. Zo wordt de positie van de preventiemedewerker versterkt, krijgt het medezeggenschapsorgaan een grotere rol bij het arbobeleid en worden de randvoorwaarden voor het handelen van de bedrijfsarts aangescherpt. Laat u over deze onderwerpen dan ook goed adviseren door een van onze specialisten.

    Toezicht op arbeidsomstandigheden vindt in eerste instantie plaats door Inspectie SZW. In sommige gevallen is het toezicht uitbesteed aan private organisaties door middel van certificering of accreditatie. Dat geldt bijvoorbeeld voor de certificatie van arbodiensten, kraanmachinisten, duikers en asbestverwijderingsbedrijven.

    Het kan voorkomen dat u als werkgever terecht of onterecht in aanraking komt met bestuurlijke sanctie. Daarbij kunt u bijvoorbeeld denken aan:

    • een eis tot naleving (artikel 27 Arbowet);
    • een stillegging van werkzaamheden vanwege ernstig gevaar voor personen (artikel 28 Arbowet);
    • een Arboboete (artikel 34 Arbowet);
    • een preventieve stillegging (artikel 28a Arbowet);
    • openbaarmaking van inspectiegegevens (artikel 29b Arbowet); of
    • de intrekking van een certificaat of accreditatie.

    Onze specialisten publiceren met regelmaat over verschillende onderwerpen op het gebied van arbeidsomstandigheden. Eén van hun expertises is de Arboboete. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar het artikel van de hand van mr. Peter Huijbregts en mr. Jelle Bekke dat verscheen in het Tijdschrift Arbeidsrechtpraktijk. Onze specialisten staan u graag met raad en daad bij .

     

    Tarieven

    De uiteindelijke kosten worden uiteraard niet alleen bepaald door het uurtarief, maar ook door een kostenefficiënte inzet van onze advocaten. Bij de behandeling van een zaak wordt altijd goed gekeken welke specifieke kennis en ervaring voor welke werkzaamheden vereist is. Wij streven er daarbij naar het gemiddelde uurtarief zo laag mogelijk te houden.

    Juridisch medewerker € 130,- per uur, excl. BTW
    Junior Advocaat: € 145,- tot € 185,- per uur, excl. BTW
    Advocaat: € 185,- tot € 260,- per uur, excl. BTW
    Partner: € 295,- per uur, excl. BTW

    Onze advocaten

    De advocaten en juristen van LXA hebben ruime ervaring met woningbouwcorporaties. Onze gespecialiseerde advocaten zijn:

    Heeft u een vraag? Wij helpen u graag verder. Neem contact op met een van onze specialisten.

    Onze diensten